Kauno Antano Smetonos vidurinės mokyklos 10 A klasės mokinės Indrė
Dubinskaitė ir Monika Balčikonytė dalyvauja
respublikiniame mokinių konkurse ,,Lietuvos kovų už
laisvę ir netekčių istorija“. Mokinės pasirinko rašyti rašinį - istorinę apybraižą. Darbo vadovai:
Romualdas Freitakas, istorijos MM ir Rosita Viščiuvienė, lietuvių k. MM.
Nugalėtojai (mokiniai ir mokytojai) apdovanojami
prizais, suvenyrais ir diplomais 2010
m. balandžio 23 d. Vilniuje. Visiems konkurso dalyviams bus įteikti
padėkos raštai už dalyvavimą.
Lauukiame rezultatų.
MOKINIŲ
KONKURSO „LIETUVOS KOVŲ UŽ LAISVĘ IR NETEKČIŲ ISTORIJA“ NUOSTATAI
2009-2010 m.
BendroSIOS NUOSTATOS
1. Konkurso „Lietuvos kovų už laisvę
ir netekčių istorija“ (toliau – konkursas) nuostatai reglamentuoja konkurso
tikslus, dalyvius, organizavimo ir vertinimo tvarką.
2. Konkursas – tai neformaliojo
tautinio
ir pilietinio mokinių ugdymo projektas, skatinantis darnų
fundamentalių žinių ir pasaulėžiūros santykį, humanistinių vertybinių nuostatų
formavimąsi.
3. Konkurso
organizatoriai: Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras
(toliau – LGGRTC), Švietimo ir mokslo ministerija (toliau – ŠMM), VšĮ kultūros
ir švietimo centras Vilniaus mokytojų namai, Vilniaus vid. m – kla „Lietuvių
namai“, Karo prievolės administravimo tarnyba prie Krašto apsaugos ministerijos.
KONKURSO TIKSLAI, TEMOS IR STRUKTŪRA
4. Konkurso tikslai:
4.1. skatinti jaunimą ugdytis kūrybinius gebėjimus ir pilietiškumą;
4.2. skatinti intelektinės ir praktinės veiklos
gebėjimus;
4.3. puoselėti tautinius jausmus ir istorinę atmintį;
4.4. siekti, kad tirdami Lietuvos istoriją, darbų autoriai ją “atrastų”
per konkrečių asmenų – įvairių Lietuvos žmonių – likimus ir istorijas;
4.5. sudaryti sąlygas mokiniams kūrybiškai perteikti savo požiūrį į
istoriją ir diskutuoti.
5. Konkurso temos:
5.1. Lietuva sovietinės okupacijos ir
reokupacijos metais: pasipriešinimas, prisitaikymas ir bendradarbiavimas;
5.2. žmogaus likimas Antrojo pasaulinio ir
partizaninio karo metais;
5.3. partizanų karyba: strategija, taktika, ekipuotė,
ginkluotė;
5.4. žmogaus būtis lageriuose ir tremtyje;
5.5. jaunimo neginkluotoji rezistencija pokario metais;
5.6. kaip žaisdavo vaikai tremtyje: vaikiškoji buitis,
žaislai, žaidimai, kalendoriniai papročiai;
5.7. sausio 13-oji.
6. Konkursą sudaro trys
dalys:
6.1. rašinių -
istorinių apybraižų (toliau - rašiniai);
6.2. piešinių;
6.3. dainų.
7. Iš
siūlomų konkurso dalių galima išsirinkti vieną ar kelias.
8. Konkurso dalyviai gali būti Lietuvos ir lietuviškų mokyklų užsienyje
5-12 klasių mokiniai.
|